Praktijk Het Sterrenstel

(Energetische) ontspanningsmassage

Waarom massage?

Een massage is ontspannend, waardoor stress en andere spanningen weg kunnen vloeien. Het verwijdert afvalstoffen en verhoogt de circulatie en bevordert zo het zelfhelende vermogen van het lichaam. Doordat de doorbloeding gestimuleerd wordt, worden spieren, pezen en gewrichten soepeler. De volledige massage is het masseren van de rug, schouders, hals, benen, voeten, armen, handen, hoofd en gezicht. Deze massage duurt ruim een uur en wordt direct op de huid gegeven met olie. Liggend op de massagetafel met de slip aan.

Indien gewenst, kan er tijdens de massage energie meegegeven worden. Het kan een grote meerwaarde aan de massage geven, zodat u nog meer tot ontspanning komt.

Het kan zijn dat een aantal gebieden langer aandacht nodig hebben of dat u bepaalde delen niet gemasseerd wil hebben. Geef dit aan bij het maken van de afspraak, dan passen we de massage hierop aan. Mocht hierdoor de duur van de behandeling sterk veranderen, dan wordt het tarief aangepast.

In een aantal gevallen kan er twijfel bestaan of er wel of niet gemasseerd mag worden.
Bijvoorbeeld bij een te hoge en/of te lage bloeddruk, hartklachten en diabetes. Vraag bij de huisarts voor de zekerheid na of er kan worden gemasseerd. Bij ontstekingen en infecties, ernstige vaatziekten, besmettelijke huidziekten, natte eczeem en dergelijke kan er niet worden gemasseerd. Indien er spataderen op de benen zijn, worden die plekken ook niet gemasseerd.

De duur van de behandeling is ruim een uur.

Tarief: 50,- euro per standaardbehandeling.